Inleiding  |  Kunstverzamelingen   |  Culturele evenementen in het park  |  Culturele activiteiten buitenshuis  |  Stuurgroep Kunst  |  Art in the Media

Art in the Media 2015
Prijs voor kunstkritiek

Ter aanmoediging van een kwaliteitsvolle kunstjournalistiek, bestemd voor een breed publiek, bekroont Stichting de Moffarts elk jaar een kritische, recent verschenen bijdrage. De prijs Art in the Media richt zich tot kunstcritici in België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk. De jury laat zich bij de toekenning leiden door de degelijkheid van de informatie, de trefzekerheid van de kritische beoordeling, de kwaliteit van de stijl en de weerklank van het behandelde thema.

De prijs bestaat uit een bedrag van 2.500 € en wordt uitgereikt tijdens de persgala van Brafa te Brussel op 21 januari 2015.

Elke professionele kunstcriticus en –journalist, met uitzondering van vorige winnaars, kan deelnemen door inzending van minimum drie tot maximum vijf reportages, gepubliceerd in 2014.

De reportages zijn in het Engels, Frans, Duits of Nederlands en worden vóór 15 november 2014 ingezonden.

Download hier het reglement en het inschrijvingsformulier