Inleiding  |  Kunstverzamelingen   |  Culturele evenementen in het park  |  Culturele activiteiten buitenshuis  |  Stuurgroep Kunst   |  Tentoonstellingen

De kunstverzamelingen

De kunstcollectie wordt volgens wetenschappelijke normen ontsloten met behulp van het ADLiB-programma, dat een gegevensuitwisseling met andere musea mogelijk maakt. Op die manier wordt ook de plaatsing op de eigen website of de uitleen van stukken voor tijdelijke of permanente tentoonstellingen vergemakkelijkt.

De verzameling telt enkele mooie familieportretten, een reeks stillevens uit de 17de eeuw, houtsnijwerk en waardevolle tekeningen. Er is ook porselein uit Meissen en Brusselse faience, gearmorieerde borden van de Compagnie des Indes uit de 18de eeuw, Delftse vazen, glazen in Boheems Kristal, zilver en graveerwerk.